سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرایط زندگی در بلژیک | مهاجرت به بلژیک

اگر به پیگیری کوچ به بلژیک هستید , بررسی کنید و علت این که این کشور چند فرهنگی مقصدی محبوب وسط مهاجران است را کشف کنید , که دربرگیرنده 10 راستی برتر در ارتباط با بلژیک می شود .

 

در این مطلب شرایط حیات در بلژیک از عقیده مثبت ارزیابی می نماییم اما یادتان نرود نقاط ضعف و منفی نیز وجود دارد که باعث می شود بعضی از مهاجران از کوچ خویش نادم شوند

 

شرایط زندگی در بلژیک

اگر بخواهیم دادگرانه شرایط زندگی در بلژیک را مورد رسیدگی قرار دهیم و در ضمن شرایط ایرانیان بعد از مهاجرت به این مملکت را رسیدگی کنیم بهتر است فایل بلژیکی شو را دانلود و فصل نخست آن را مطالعه نمایید .

 

شرایط زندگی در بلژیک

 

بلژیک از عقیده گستره ممکن است مملکت کوچکی به عقیده برسد ولی در صحنه های بین المللی نقش مهمی را بازی می کند و در وسط برترین کشورهای جهان جهت اقامت پیمان گرفته است .

 

چند فرهنگی بودن بلژیک مایه شده است که در پایتخت این مملکت یعنی بروکسل خدمات بین المللی و امکانات عالی برای ارائه به مهاجران جدید در دسترس باشد .

 

این کشور منزل اتحادیه اروپا محسوب می شود , سفر در مدت سررسید کوتاهی به چند پایتخت بین المللی , دارای 3 زبان رسمی ( فرانسوی , هلندی و آلمانی ) و اجتماعی در سطح جهانی , از موارد مجذوب کننده این مملکت به حساب می آید .

 

علاوه بر آن , این کشور برای سیب زمینی  های سرخ شده , شکلات , تین تین  هم نامی است . مهاجران که به تازگی به بلژیک کوچ کرده اند می توانند تجربه های فرهنگی بسیاری به دست آورند .

 

به طور راستین این مملکت از عقیده دارا بودن استانداردهای حیات در سطح فوقانی پیمان دارد و مقصدی خوب برای مهاجران جهت زندگی است .

استانداردهای حیات در بلژیک سطح فوقانی قرار دارد و در میان 10 کشور برتر جهان در پایگاه OECD پیمان گرفته است و در این پایگاه نیمی از مردم بلژیک صاحب منزل هستند . در ساحل آن , بیشترین منش های نامدار جهان پس از نیویورک در اینجا قرار گرفته اند , و بعضی از موسسات 1.500 دیپلمات را استخدام کرده اند , و چیزی بیش از 2.000 منش برتر اروپایی در این مملکت پیمان گرفته اند .

برای افرادی که مدت مشخصی و محدودی به این کشور سفر می کنند , هیچ کمبودی در زمینه آپارتمان ها مبله شده وجود ندارد و محیط‌ های مخصوصی به اسم ” APARTHOTELS ” ویژه این افراد وجود دارد . برای افرادی که می خواهند مدت طولانی تری در بروکسل ماندن کنند , گزینه بسیاری جهت اجاره منزل هستی دارد . جهت نگریستن اطلاعات سودمند درباره نحوه کرایه ملک در بلژیک و قوانین شهروندی به فصل دوم بلژیکی شو مراجعه نمایید .

 

10 راستی برتر درباره بلژیک

شرایط حیات در بلژیک : نگاهی گذارا به 10 درستی برتر درباره مهاجران می اندازیم .

 

  1.  بلژیک 3 منطقه زبانی کاملا جداگانه دارد : زبان هلندی در ” فلندرز ” در شمال , زبان فرانسوی در ” والونیا ” در جنوب و در پایتخت یعنی بروکسل زبان فرانسوی گفتگو می شود . در سرنوشت شرقی والونیا منطقه کوچکی پیمان دارد که ملت به زبان آلمانی گفتگو می کنند . مناطق ” فلندرز و والونیا ” به 10 استان دسته شده اند .
  2.  بلژیک با 4 مملکت مرز مشترک دارد : از سمت شمال با هلند , از سمت جنوب و غرب با فرانسه و از سمت شرق با آلمان و لوگزمبورگ , حتماً مشترک دارد . در برخی از مناطق سرحدات بسیار مبهوت کننده و پیچیده به عقیده می رسند , به طور مثال , شهر ” باربل هرتوگ بلژیک ” با شهر هلندی ” باربل ناسو ” بسیار کم و بیش هم پیمان گرفته اند به نحوی که تعدادی از خانه ها از آن هلند و تعداد سایر مربوط به بلژیک است .
  3.  بلژیک پنجمین مملکت حقیر در اتحادیه اروپا است : مجموع مساحتی که بلژیک تحت گزین کردن دارد 30.528 کیلومتر است و فقط کشورهای مالتا , لوگزمبورگ , مصر و اسلواکی حقیر از بلژیک کوچک ترند . در اینجا سه ناحیه اصلی آب و هوایی هستی دارد : خط ساحلی آرام در سرنوشت شمال غربی که اساسا از شن و زمین پست ساحلی ساختن شده است ؛ قسمت مرکزی با دارا بودن دره های عمیق و زمین های بایر ساختن شده است , و در پایان تپه های زنجیره وار , غارها و دره های تنگ کوچک ساختن شده است .
  4.  بر خلاف اندازه کوچکی که بلژیک دارد , نقش بزرگی در صادرات جهانی بازی می کند : بر پای بست، ارگان بازرگانی بین المللی , در سنه 2014 میزان صادرات بلژیک 80 درصد بیش از GPD است , 13 امین کشور تاثیر گذار در صادرات در جهان است . این مقدار 2.5 درصد از حجم همه صادرات های جهان را ساختن می دهد . این مقدار برای کشوری که تنها 0.2 درصد از جمعیت گیتی را تشکیل دیتا است , مقدار خیلی نکوداشتن محسوب می شود .
  5.  ملت بلژیک شهری و متمدن هستند : در آخرین انتخابات برگزار شده , 89 درصد از ملت در انتخابات کمپانی کرده اند – احد از کشورهایی که اکثریت مقدار را در بین 34 کشور OECD دارد 68 درصد از میانگین جهانی بیشتر است . این کشور حائز یگانه از قدیمی ترین سیستم های شرکت در گزیدمان بایسته را در جهان دارد .
  6.  بلژیک کشوری سکولار است : از دسته افرادی که طرفدار مذاهب رومن کاتولیست , پروتستان , اسلام , جود , اصول باورها کلیسای انگلیس , ارتودوکس آلمانی که کاملا شناخته شده هستند .
  7. مردم بلژیک ثروتمند تر از مردم بسیاری دیگر از کشورها هستند : بر بنیاد گزارش سنه 2015 OECD , میانگین شبکه مالی ( ثروت مردم ) حدود 89.057 یورو برآورد زده شد و به طور روشن از میانگین اتحادیه اروپا یعنی 84.546 یورو بالاتر است . تعادلی که میان حیات و شغل هستی دارد بسیار مهم است . بر بنیاد گزارش OECD که در سنه 2015 منتشر شد , تنها 8 درصد از مردم بلژیک مجبور به کار برای ساعات زیاد هستند و در مقایسه با میانگین 13 درصد , بسیار مقدار قابل قبولی است .
  8. جمعیت بلژیک همگی تحصیل کرده هستند : 74 درصد از بزرگسالان یعنی از 25 لغایت 64 سال سن همگی مدرکی مساوی با دیپلم مدرسه دارند . بلژیک جهت پرداخت هزینه های تحصیلی در جایگاه 8ام در دنیا قرار دارد . مراقبت از کودکان نقشی مهم در بلژیک بازی می کند ؛ کودکان از 2.5 سال می توانند به مدرسه پرستاری روند و هر فرد 3 تا 4 ساله ای در سیستم آموزشی ثبت اسم می شود . بلژیک 19 سنه بیش از میانگین OECD سابقه پیشه و تکاپو در دسته سیستم آموزشی را دارد .
  9. . بلژیک دانش می خانه دارد : حتما متوجه شدید که درروزهای خاکستری , مردم به گرمای تو این کافه ها پناه می برند و فرهنگ کافه ( وجود کافه های قدیمی و مطرح ) در اینجا بسیار مشهور است . ANTWERP یکی از کبیر ترین کافی شاپ ها در گیتی است که در بندرگاه واقع شده است . بلژیک در میانی 10 مملکت برتر دنیا از نظر صادرات کافه سبز لوبیا است .
  10. توجه به برابری جنسیتی در بلژیک حدود 50 درصد بهتر از میانگین اتحادیه اروپا است : در سنه 2012 , میانگی پولی که کارگران بانو به دست آوردند 8.6 درصد ذیل از میانگین درامد مردان بود که فاصله ای حقیر با میانگین اتحادیه اروپا دارد ( حدود 16.4 درصد ) . البته , تعداد خانم هایی که در پست های مدیریتی مشغول به شغل هستند زیر تر از میانگین اتحادیه اروپا است – فقط 11 درصد از جمعیت سوپروایزر را خانم ها تشکیل می دهند ( در مقایسه با میانگین اتحادیه اروپا که 14 درصد است ) .

 

شرایط حیات در بلژیک خوراکی

 


شرایط زندگی در بلژیک : زمانی که گفتگو درباره مکان های مختص نوشیدنی می رسد , مملکت به داشتن این شمار رستوران با کیفیت افتخار می کند . در واقعیت , بروکسل در میانی برترین شهرهای اروپایی MICHELIN قرار گرفته است .

 

 

در مجموع , راهنمای MICHELIN برای بلژیک در سال 2016 سه رستوران 3 ستاره , 20 رستوران 2 ستاره و 117 رستوران 1 ستاره را گزینش کرده است . ولی این کشور فقط به علت خوردن نیست که معروف شده است . بر اساس اطلاعاتی که وب سایت VIRTUALTOURIST.COM در سنه 2012 منتشر کرد , بروکسل تنها شهر در وسط 10 شهر برتر اروپایی در گیتی بود که غذاهای خیابانی نیز ارائه می کرد .

بلژیک در زمینه های فرهنگی و تفریح و سرگرمی شما را توان امید نمی کند . از موزه های کارایی گذار این کشور, و نیز صحنه های رمانتیک در تئاترها و بعضی از شهرهای تاریخی در اروپا که بگذریم, بلژیک در هر چند کیلومتر قلعه های تاریخی زیبایی دارد که بیش از هر مملکت دیگری در دنیا است . هم چنین فستیوال های رنگارنگ نیز در بلژیک هستی دارند ؛ مشابه کارناوال یونکسو و FOLKLORIC .

 

شرایط زندگی در بلژیک برای کودکان

سیستم تحصیلی بلژیک به والدین گزینه های بسیاری را رهنمود می کند که دربرگیرنده مدارس بین المللی کلاس های آموزش زبان است .

گروه مفید دیگری که جا دارد در اینجا اشاره ای نماییم بنیاد-نهاد-سازمان امنیت از تولد کودکان بروکسل است  . این ارگان ویژه مهاجران تنظیم شده شده است که توصیه هایی در ارتباط با پرورش کودک و … سپریدن می دهند و خدمات این گروه هم مخصوص والدین و هم کودکان شان می شود .

 

منبع : سایت www.internations.org