سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزای کار سنگاپور برای مهاجرت کاری به سنگاپور

با مطالعه این مقاله می توانید با شرایط پیشه در سنگاپور و ویزای کار سنگاپور آشنا شوید و در این نوشتار همچنین از حقوق و اجرت در این مملکت در رده های گوناگون آشنا خواهید شد.

 

شرایط و وضعیت پیشه در سنگاپور

جمهوری سنگاپور در جنوب شرقی آسیا پیمان دارد و با جمعیتی بالغ بر 5.3 میلیون تن به عنوان یکتا از ثروتمندترین کشورهای جهان شناخته می شود. مملکت سنگاپور یکی از آزادترین اقتصاد های دانشمند را داراست. با پروا به پیشرفت هایی که در گویه یکپارچگی در دولت، آزادی کار و حقوق مالکیت و آزادی برای تجارت و سلامت مالی انجام شد این امر مایه اقتصادی آزاد در این مملکت شده است.

 

ویزای کار سنگاپور

 

سنگاپور با امتیاز 88.8 در وسط 43 کشور در منطقه آسیا و اقیانوس آرام رتبه دوم را در زمینه اقتصاد آزاد داراست. اقتصاد آزاد سنگاپور باعث برپایی بازار آزاد زیاد مترقی با موقعیت های بزرگ تجارت و فاقد تباهی با سیاست های پولی و مالی محتاطانه در یک چارچوب قانونی و شفاف شده است. اقتصاد سنگاپوردر سه ماهه سوم سنه 2018 ،4.7 درصد رشد داشته است که این رقم نسبت به رشد 1.2 درصدی سه ماه گذشته رشد زیاد نکویی محسوب می شود. بیشترین رشد در دسته فرآوری با 2.9 درصد و در بخش خدمات و بازسازی بوده است.

 

مهاجرت به سنگاپور با هستی سطح فوقانی از زندگی و نرخ زیر بیکاری اثر نکویی برای کیفیت بالای شرایط شغل در این مملکت است. سنگاپور دارای یک سیستم امنیت اجتماعی به نام صندوق موقت مرکزی (cpf) است که هم از شغل فرمایان و هم از کارمندان حمایت می کند. هنگامی که در cpf ثبت اسم می کنید از مزایایی چون بازنشستگی، مراقبت های بهداشتی، مالکیت خانه، حفاظت خانه و افزایش دارایی ها مستفیض می شوید. Cpf برای بیگانه هایی که قصد دارند در سنگاپور به طور همیشه ساکن باشند و سه حساب سپرده دارند ایجاد می شود.

 

هدف از cpf این است که در آمد بازنشستگی خود را برای تامین احتیاج های اولیه خویش در سالخوردگی از دسته مسکن و خرج های پزشکی فراهم کنید. اگر شما منظور دارید سنگاپور را به طور همش ترک کنید و منظور برگشت نداشته باشید می توانید از پس انداز خود برداشت کنید. اعتصاب، تفریق سرعت شغل و اعتراض کارگران در سنگاپور بسیار نادر دیده می شود قرار دادهای کار در سنگاپور زیاد محکم تنظیم می شوند ولی شرایط شغل بسیار نرمش پذیر است.

 

برای اکثر خارجی ها کار در سنگاپور یک شوک فرهنگی کبیر نخواهد بود بلکه به عنوان یک تجربه ارزشمند تلقی می شود.MNC های غربی واقع در سنگاپور غالبا فرهنگ پیشه غربی را در این کشور رواج داده اند. در حالی که اکثر دولت های محلی و کمپانی های خصوصی نفوذ بیشتری از نزاکت سنتی آسیایی را در محیط پیشه خود دارند. شرکت های محلی عمدتا تحت کارایی ویژگی های فرهنگی مثل: جمع گرایی و جهت گیری های طولانی مدت قرار دارند.

 

شرایط دریافت ویزای کاری سنگاپور

گرفتن رهنمود شغلی در سنگاپور یک موقعیت بزرگ برای هر فرد است. خوشبختانه سنگاپور یک شهر چند فرهنگی است که بسیاری از مهاجران در آن ماندن دارند و معمولا از خارجی هایی که برای ویزا درخواست می دهند استقبال می کنند. شما می توانید برای دریافت ویزا به صورت آنلاین در اراده دهید. درخواست شما تنها در هفت روز مورد رسیدگی قرار می گیرد. گونه ها ویزاهای پیشه در سنگاپور:

 

ویزای پیشه کارمندی،

  • ویزای ep برای متخصصان پیشه ای، مدیران و مدیران اجرایی صادر می شود. (در آمد درخواست کننده باید حداقل 3600 دلار باشد).
  • کاربرد Entre pass :این نوع ویزا بر ای پیشه آفرینان لایق خارجی که می خواهند یک پیشه جدید در سنگاپور را به بهره برداری برسانند صادر می شود.
  • Personalised employment pas:گذرنامه استخدامی شخصی برای صاحبان مشاغل پر درآمد و کارآزمودگان بیرون است. گذرنامه pep انعطاف پذیری بیشترین نسبت به گذرنامه ep دارد.

ویزای کار کارگران پیشه ای:

  • S pass :این گونه ویزا برای کارگرانی با سطح مهارت متوسط می باشد. داوطلبان باید حداقل حقوق 2200 دلار در ماه داشته باشند و حائز شرایط و تجربه کاری مناسب باشند.
  • Work permit for foreign worker : برای کارگران بیگانه نیم ماهر در کارخانه، ساخت و ساز، کشتی سازی، تقسیم فرایند یا خدمات دریایی صادر می شود.
  • Work permit for foreign domestic worker :برای کارگران درونی و بیگانه (FDWS)برای کار در سنگاپور صادر می شود.
  • Work permit for performing artist : برای هنرمندان بیگانه که در محل های سرگرمی عمومی مشابه کافه ها، هتل های شبانه شغل می کنند.

ویزای کار کارآموزان و دانشجویان:

  • Training employment pass: این نوع ویزا برای کارآموزان خارجی حرفه ای که تحت آموزش عملی هستند دیتا می شود. کاندیده ها باید حداقل 3000 دلار در ماه کسب کنند.
  • Work holiday pass (under work holiday programme):برای دانشجویان و فارغ التحصیلان بین 18 لغایت 25 ساله که می خواهند برای شش ماه شغل و تعطیلات را در سنگاپور بگذرانند.
  • Training work permit :برای پیشه آموزان خارجی نیم حرفه ای و یا نزاکت آموزان تحت آموزش عملی سنگاپور می باشد.

 

ویزای اعضای خانواده:

  • Dependants pass :برای همسران و اولاد افراد واجد شرایط e pass و s pass
  • Long visit pass :برای والدین همسران درخواست کننده ، مولود خوانده ،کودکان معلول کسان واجد شرایط e pass و s pass

 

ویزای کوتاه مدت:

  • Miscellaneous work pass : برای بیگانه هایی که در یک شغل اختصار مدت 60 روزه در سنگاپور کار می کنند.
  • Work pass exempt activities : برای انجام فعالیت های اختصار مدت بدون گذراندن کاراین گونه ویزا صادر می شود. کاندیده ها باید از فعالیت های خود در MOM مطلع باشند.

 

 

مدارک باره احتیاج ویزای پیشه سنگاپور

 


گرفتن یک پیشنهاد شغلی موفقیت بزرگواری است اما گام پایانی برای استخدام نیست. شما باید برای ویزای کار سنگاپور درخواست دهید. خوشبختانه سنگاپور یک شهر چند فرهنگی است که از مهاجران خارجی که برای ویزای پیشه درخواست می دهند پیشباز می کند. مدارک مورد بیچارگی برای شغل در سنگاپور بسته به نوع ویزای کار متفاوت است. Employment pass: این معمول ترین ویزای کاری است که به کارکنان ماهری ارایه می شود که در سنگاپور پیشنهادی برای شغل دارند.

 

 

از معیار واجد شرایط بودن داشتن در آمد ماهیانه 3600 دلار است. مدرک شما باید از یک دانشگاه سرشناس باشد و تجربه کافی برای شغل مربوطه را داشته باشید. این ویزا اعتبار یک تا دو ساله دارد و می توان در طول مدت استخدام آن را تمدید کرد. ماندن در سنگاپور به صورت همیشه می تواند پس از یک سنه شغل تقاضا دیتا شود. مدارک باره نیاز:

  • نامه پیشنهاد پیشه با دست کم 6 ماه اعتبار
  • عکس(اخیرا گرفته شده باشد)
  • برگه ی اهداف، گواهینانه ها و اسناد مربوطه
  • بیمه بهداشت و بیمه مسافرت
  • درخواست مجوز کار:کامل کردن و ثبت نام کردن آنلاین
  • هزینه های مورد احتیاج برای پردازش را پرداخت کنید
  • هنگامی که ویزا پردازش شد و تایید شد آن را از سفارت دریافت کنید.

S pass :این گونه ویزا به افرادی که دارای مهارت میانه هستند و در سنگاپور مشغول به پیشه هستند داده می شود. از معیارهای واجد شرایط بودن داشتن حداقل حقوق ماهیانه 2.200 دلاراست.هم چنین داشتن دست کم یک دیپلم فنی است (اگر که مدرک معتبر و واقعیت ندارید). این گونه مجوز برای نزدیک 1 الی 2 سنه معتبر است ولی الی زمانی که کارگر برای پیشه فرما کار میکند میتواند تمدید شود. اگر شما برای ویزای اشتغال یا s pass در اراده داده اید؛ کار فرمای شما باید برخی از مدارک را از طرف شما ارسال کند.از آن ها خواسته میشودتا مدارکی از جمله:

 

کپی از صفحه ی عکس پاسپورت شما (هرگز به عکس گذرنامه خویش صدمه نزنیدو چند نسخه از عکس پاسپورت ی خویش را به اتفاق داشته باشید).

مدارک ثبت نام برای سوداگری و مدارکی برای اثبات مهارت شما مثل مدرک تحصیلی

علاوه بر اسناد شغل فرمای شما باید به طور درست ثبت نام را با مسئولان کوچ انجام دهد ودر مورد s pass محل شغل شما باید در محدوده های سهمیه بندی شده اعمال شود. مراحل کارهایی که کارفرمایان باید انجام دهند به وضوح در تارنما دولتی تألیف شده است. مدت زمان لازم برای بررسی ویزای شغل برای چیره دست ها سریعتر است.

 

%80 برنامه های آنلاین در طی هفت روز کاری اطلاعات شما را رسیدگی می کنند. برنامه هایی که به صورت دستی شغل می کنند ممکن است 6 هفته به طول انجامد. سررسید بررسی s pass در صورت درخواست انلاین 5 هفته و در چهره در آهنگ شخصی 7 روز کاری است.مدت زمان برای ویزای کاری برای شغل آموزان و دانشجویان بین 7 روز کاری تا 5 هفته است.

 

دستمزد و‌ حقوق شغل در سنگاپور

میانگین حقوق و اجرت در سنگاپور 67.152 دلار در ماه است. این مبلغ به میانگین 58.279 دلار در ماه با پرداخت بهره کارفرما از cpf می رسد. Cpf (صندوق زودگذر مرکزی) یک سیستم امنیت اجتماعی است که هم از کارفرمایان و هم از کارمندان حمایت می کند هنگامی که در cpf ثبت اسم می کنید از مزایایی چون بازنشستگی، مراقبت های بهداشتی، ازآنش خانه، افزایش دارایی ها مستفیض می شوید.

 

cpf زمانی برای یک خارجی شروع می شود که به طور همش در سنگاپور ساکن باشد و سه حساب سپرده داشته باشد. پیشه های پرطرفداری مشابه مدیر حسابداری، مدیر اجرایی و مهندس نرم افزار بین 33672 دلار لغایت 49803 دلار در سنه درآمد دارند. صنایع خدمات فناوری اطلاعات (IT)، بانکداری و خدمات مالی صنایعی با در آمد خوب در سنگاپور هستند. قوای کار بیگانه حدود 3/30 از نیروی شغل سنگاپور را تشکیل می دهند یعنی حدود 2.5 میلیون کارگر بالغ در سنگاپور مشغول به پیشه هستند یعنی از هر ده نفر سه نفر نیروی خارجی است. حوود 6450000 نفر از آن ها کارگرانی با مجوز کاری استعداد های زیر هستند.