سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به دانمارک

پروسه گرفتن پروانه و ارائه مدارک لازم کوچ پزشکان و دندانپزشکان به دانمارک ویزای XG1 به متقاضی و کشوری که درخواست کننده مدرک پزشکی خویش را گرفتن کرده است، وابستگی دارد. لغایت زمانی که مجوز پیشه دانمارکی و پروانه شغل پزشکی را گرفتن کنید، از هر تغییری در سپریدن پروسه پروانه آگاه خواهید شد. برای کسب اطلاعات تکمیلی در این گویه و جهت گرفتن ویزای شغل در دانمارک، نوشتار ذیل را بخوانید.

 

مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به دانمارک

 

شرایط کوچ پزشکان و دندانپزشکان به دانمارک ویزای XG1

در صورتی که تحصیلات پزشکی خویش را در بیرون از دانمارک گذرانده اید و هدف طبابت در دانمارک، گرینلند و جزایر فارو را دارید باید برای ثبت دانمارکی تقاضا دهید. پس از اخذ مجوز دانمارکی و پروانه پیشه پزشکی، می توانید برای آموزش های تخصصی تقاضا دهید. هر فرد تا سن 75 سالگی می تواند به کار پزشکی مشغول باشد. فرآیند گرفتن پروانه و مدارک مورد دربایستن به کشور متقاضی و کشوری که تحصیلات خود را گذرانده است، ارتباط دارد:

  • شهروند غیر اروپایی باشید و دوره دندانپزشکی را در یک مملکت غیر اروپایی گذرانده باشید.
  • شهروند غیر اروپایی باشید و دوره دندانپزشکی را در یک مملکت اروپایی ( به غیر از دانمارک) گذرانده باشید.
  • شهروند اروپایی باشید و دوره دندانپزشکی را در یک کشور غیر اروپایی گذرانده باشید.
  • در صورتی که حداقل دارای سه سنه سابقه شغل در کشورهای غیر اروپایی باشید، می توانید برای ثبت نام تحت شرایط خاص اروپایی درخواست دهید.

 

شرایط تایید مدارک پزشکی و دندانپزشکی جهت ویزای XG1 دانمارک

از یک ژانویه 2016، سازمان امنیت بیماران دانمارکی (DPSA) برای تایید مدرک پزشکانی که به دنبال مجوز پیشه در دانمارک هستند با کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی بیگانه آمریکا (ECFMG®) همکاری می کند. مدرک پزشکانی که از دانشگاه های پزشکی غیر اروپایی (EEC) دانش آموخته شده اند و یا پزشکان غیر اروپایی باید بدست EPIC کمیسیون آموزشی فارغ التحصیلان پزشکی خارجی تایید شود و پس متعلق به درخواست خویش را به DPSA ارسال نمایند. تمام خرج های تایید مدرک به عهده متقاضی خواهد بود.

 

مدارک باره نیاز:

  • هر مدرک باید با پروا به فهرست ذیل عدد گذاری شود. به عنوان مثال شماره 2 برای مدارکی از نام، تاریخ تولد و ملیت است.
  • متقاضیان فقط باید مدارک بیان شده را در EPIC آپلود کنند.
  • نامه ای در ارتباط با دلایل انتخاب دانمارک برای اشتغال به اتفاق با نام، آدرس و امضا ؛ ممکن است تکمیل و امضای فرم تقاضا نیز باره بیچارگی باشد.
  • مدارکی که نام، تاریخ تولد و ملیت در آن مشخص شده باشد ( مثل کپی مساوی ریشه-بن-بیخ صفحات اطلاعات شخصی پاسپورت )
  • گواهی تغییر اسم / دستک زناشویی ( در صورت وجود)
  • ترجمه استشهاد تغییر نام / سند ازدواج به زبان انگلیسی
  • رزومه، فهرستی از مدارک تحصیلی و پیشینه کار به ترتیب زمانی
  • مدارک تحصیلی تخصصی ( در صورت وجود). اگر دوره آموزش تخصصی شما با ارائه مدرک پابرجا کردن نشود، این باره ارزیابی نخواهد شد.
  • ترجمه مدارک تحصیلی تخصصی به زبان انگلیسی یا دانمارکی
  • مدارکی که پرتو دهد دست کم 12 ماه پیشینه کار پزشکی دارید ( فقط در صورتی که دوره پزشکی خویش را بیش از 6 سنه به سپریدن رسانده باشید. ) پیشینه کار باید به صورت تمام وقت و پیوسته با سلسله تخصصی شما باشد.
  • وکالت نامه؛ چنانچه فرد یا ارگان دیگری مثل مراکز اشتغال، شهرداری و،. مسئولیت تقاضا شما را به عهده گرفته باشد.

سازمان امنیت بیماران دانمارکی (The Danish Patient Safety Authority) نمی تواند به شما در برقراری ارتباط با مقامات، دانشگاه های خارجی و غیره برای اخذ مدارک کمک کند. استشهاد پزشکی ( سلامت جسمی) مورد بیچارگی نیست.

 

ارزیابی:

پس از ارسال مدارک و فرم درخواست به وسیله پست، ایمیلی به شما ارسال می شود. ( خواهشمندم فولدر junk email را نیز چک کنید، زیرا برخی اوقات ایمیل به آن فولدر ارسال می شود). ارزیابی ممکن است حداکثر 12 ماه بعد از تاریخ ارسال سه گزارش EPIC و تمام مدارک باره بیچارگی به Danish Patient Safety Authority درازا بکشد. ممکن است در این مدت به مدارک اضافه دیگری بیچارگی باشد و الی زمانی که تمام مدارک ارسال نشود، تاییدیه صادر نخواهد شد.

 

برای ارزیابی مدارک شدنی از World Directory of Medical Schools یا از ارزیابی های شخصی کاربرد شود. در چهره استفاده از ارزیابی های شخصی، شدنی است مدارک تحصیلی اضافه تری باره نیاز باشد. پس از انجام ارزیابی های پایانی درخواست، ایمیلی به شما ارسال خواهد شد لغایت در صورت بیچارگی از مدارک اضافه مطلع شوید و یا نامه ای همراه با مدارک به شما ارسال می شود. در صورت تایید مدارک، از مدارک باره احتیاج برای گرفتن مجوز دانمارکی و پروانه کار پزشکی مطلع خواهید شد. پروا داشته باشید که این نامه به معنای اخذ پروانه نیست.

 

پروسه زمانی اقدام کوچ پزشکان و دندانپزشکان به دانمارک ویزای XG1

مدت سررسید پروسه پروانه ارتباط دارد که شما با چه سرعت دانمارکی را یاد میگیرید و آزمون های پزشکی را پشت راز می گذارید. خواهشمند است توجه داشته باشید که ممکن است چند سال طول بکشد تا دانشجویان دانمارکی به طور مستقل به عنوان یک پزشک، ت را تجربه کنند. اگر به دلایلی شما هرگز به عنوان طبیب پزشکی ثبت اسم نکرده اید و در نتیجه توانا به آپلود یک پروانه برای تمرین از راه EPIC نیستید، باید به جای آن یک گواهی ثبت غیر ثبت اسم را آپلود کنید که توسط مرجع ذیصلاح سلامت ( وزارتخانه یا مثل آن ) صادر شده است. استشهاد عدم ثبت باید اطلاعات زیر را داشته باشد:

  • شما با پروانه برای تمرین ثبت نام نکرده اید.
  • شما هرگز ثبت نام نکرده اید و ثبت اسم پیشین قبلا لغو نشده است.
  • شما هرگز مشمول اقدامات انضباطی یا اقدامات مکروه سایر نبوده اید.
  • اگر درخواست ثبت نام کرده اید، امروز ثبت اسم خواهید کرد.

اگر در بیش از یک کشور اقامت داشته اید، ممکن است پس از ارزیابی، بیش از یک گواهی عدم ثبت اسم تقاضا شود. مرجع سلامت شایستگی دار شدنی است این فرم ( کلمه ) را که شما پس متعلق به می توانید برای تایید از طریق EPIC آپلود کنید، پر کند. اگر سوالی در باره بالا دارید، خواهشمند است به اداره ایمنی مریض دانمارکی نامه ای به ادرس efua@sst.dk ارسال کنید و در آن رزومه خویش را ارسال کنید الی به بهترین شکل ممکن به شما استجابت دهند.

 

شرایط و مراحل گرفتن ویزای XG1 برای پزشکان و دندانپزشکان

XG1 یک نوع پروانه اقامت معتبر برای پزشکان یا دندانپزشکی است که قصد ماندن و پیشه در دانمارک را دارند.

اصل پاسپورت امضا شده که کمینه 6 ماه اغلب از مدت ماندن در دانمارک اعتبار داشته باشد و حداقل حائز دو صفحه خالی باشد.

کپی رنگی تمام صفحات پاسپورت ( از دسته صفحات خالی) ؛ صفحات اصلاحیه واپسین،انجام پاسپورت برای ویزاهای دانمارک مناسب نیستند.

فرم تقاضا XG1

نکته مهم: متقاضیان باید بیشینه الی 10 روز بعد از ارسال فرم درخواست شخصا به VFS مراکز ویزای دانمارک برای ارائه اطلاعات بیومتریک مراجعه کنند. پیمان ملاقات برای این پروسه و ارسال درخواست ویزا بایسته است.

مدارکی که مقامات پزشکی و بهداشت دانمارک شرایط تحصیلی پزشکی شما را برای صدور مجوز پزشکی / دندانپزشکی ارزیابی می کنند. مدارکی که اثر دهد متقاضی توانایی تامین خرج های خود ( و خانواده در صورت هستی ) را در سنه نخست ماندن دارد. صورت حساب بانکی تنها باید به اسم متقاضی باشد.